HTML

anyamajika

Énblog az éltünkről

Friss topikok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Tej- és tojásmentes étrend (28.hét)

2015.07.12. 14:08 majika

Hétfő:
Gyümölcsleves
Sült krumpli sült virslivel, paradicsommal
(Körömpörkölt a fagyóból)
Csokipuding

Kedd:
Tökfőzelék fasírttal

Szerda:
Tyúkpörkölt nokedlival, savanyúsággal

Csütörtök:
Zöldséges zöldbableves
Tyúkpörkölt nokedlival, savanyúsággal

Péntek
Zöldséges zöldbableves
Pizza

Kánikula van, közel negyven fok, könnyű kajákat találtunk ki a hétre. A gyerkőc továbbra is a gyümölcslevest követelte, így hagytunk neki hétfőre. Mivel napok óta sült krumplit akart enni, így készítettem neki egy jókora adaggal, virslivel, ami szintén nagy sláger. Apropó virsli. Sok idő volt, mire megtaláltuk azt a virslit, ami az egész családnak ízlik, és még mentes is a tej- és tojásszármazékoktól. Mi a Pick virslijét vesszük most már hónapok óta. Erre nincs külön ráírva, hogy tejmentes, de az összetevőkben egyértelműen látszik, hogy nekünk ehető. (A Kométa virslijét annyira nem szereti a család, pedig az még szójamentes is.) Apa hétfőre kivett egy adag körömpörköltet magának a fagyóból, mellé főtt krumplit kért, és savanyúságot. A nagyobb a sültkrumpli mellé rántott sajtot kapott. Főztem még a csajoknak csokipudingot, három aventes pohárral lett, egy zacsi kislányos droetker pudingpor, kicsi cukor és 4 dl kókusztej kell hozzá.
Keddre előző este megfőztem a tökfőzeléket, Mucinak vettem ki egy adagot belőle, mielőtt tejföllel behabartam. (Azért van az a kaja, amin nem változtatunk.) A fasírt pofon egyszerű tojás nélkül, egyáltalán nem esik szét sütés közben. Én így készítem: 1 kg darált sertéshús, egy kis fej vöröshagyma megpirítva, fokhagyma reszelve, só, pirospaprika, petrezselyemzöld aprítva, esetleg zellerzöld ha van itthon. Egy kiskanál tojáspótlót (tejmenteset) vízzel kikeverek, majd ezt is bele öntöm a tálba a többi hozzávalóhoz. Alaposan összedolgozom, majd zsemlemorzsával megfelelő állagúra gyúrom. A fasírtot is bekevertem hétfő este, hogy kora reggel (még a meleg előtt) ki tudjam sütni.
Párom kedd este megfőzte a tyúkpörköltet, én szerdán délben, frissen készítettem hozzá egy adag nokedlit, Mucinak természetesen tojás nélkül. A piacon szép zöldbabot kaptam, lett a maradék pörkölt elé egy zöldbableves rengeteg zöldséggel. Az eperlevél tésztát nem belefőzöm, és a tejfölt is az teszi a levesébe, aki megeheti. Így marad mentes a kisebb lánykának. (A zöldbabból vettem többet, amit darabolva lefagyasztottam télre.)
Pénteken pizza volt az ebéd. (Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1,5-2 dl langyos víz, kicsi cukor, porélesztő, só, fűszerek ízlés szerint.) Mi a tésztába szoktunk zöldfűszereket tenni, most bazsalikomot, oregánót és majorannát szórtam a só mellé. Feltétnek szalámi, szalonna, lilahagyma, kukorica volt a család kérése. A picur sajt nélkül kapta (lehet violife sajttal is csinálni), mi sajttal ettük. Mosogatással együtt fél óra az elkészítése.
Szombaton nagymamához nagypapához utaztunk, így a hétvégén nem kellett most főzni.

Szólj hozzá!

Címkék: fakanál tejmentes tojásmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamajika.blog.hu/api/trackback/id/tr867604428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása