HTML

anyamajika

Énblog az éltünkről

Friss topikok

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Tej- és tojásmentes étrend (27.hét)

2015.07.05. 21:35 majika

Hétfő:
Hamis gulyás leves sertés húsból
Szilvás gombóc (Lidl)

Kedd:
Hamis gulyás leves sertés húsból
Tavaszi rizses hús

Szerda:
Húsleves
Filézett csirkecomb grillezve rizzsel, nyers zöldségsalátával

Csütörtök:
Maradék

Péntek:
Petrezselymes krumpli sült virslivel
Savanyúság

Szombat-vasárnap:
Gyümölcsleves
Fokhagymás-paradicsomos tészta

Mi nem járunk el menüzni, magunk főzzük a heti kajánkat, így sokszor gondot jelent kitalálni, hogy mi legyen a héten. Arra gondoltam pár hétig leírom, mit ettünk, hátha másnak ötletet ad. A Zuram húst-hússal enne, a nagyobb lányunk mániája az üres tészta és a rántott kaják, a kisebb mindent megeszik (már amit megehet, az ételérzékenysége miatt), csak egyedül kanalazhassa. Nálunk nem szégyen két napig ugyanaz a leves, szeretünk jókat enni, párom imád főzni, és eléggé ügyesen is csinálja. Próbálunk előre is gondolkodni, ha tudunk fagyasztunk le kész ételeket. Ennyit előljáróban. És akkor lássuk a hetünket.
Most például vasárnap megfőztük a szombati pörköltből a hamis gulyás levest, a pöriből pedig került a fagyasztóba is egy adag. A gulyás elég sűrűre sikerült, így most nem szaggattam bele tojásmentes nokit, de különben azt szoktam. A szilvásgombóc nagy kedvenc a lányoknál, arra kell csak figyelni, hogy biztosan tej- és tojásmentes morzsát használjunk hozzá. Ennek két módja van, vagy veszünk bioboltban mentes morzsát (nem olcsó), vagy magunk készítünk. Én most abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egyik lányom sem eszi meg éppen a kenyér héját, amit mindig elteszek, e mellé veszek megbízható helyről vizes zsemlét. Feladarabolva kiszárítom, aprítóval ledarálom, majd átszitálom.
Anyukám nyugdíjas, két-három naponta szokott főzni, és van pár kaja, amiből mindig küld nekünk is, ilyen például a zúza pöri, vagy a töltött paprika. A héten kedden jött a segítség rizses husi formájában, amit az egész család imád. Küldött még egy kis husilevest is, amiért cserébe mi is felpakoltuk gulyással.
Szerdán csirkecombokat sütöttem, szárnyas fűszerkeverékkel, és nyers zöldségekből salátát készítettem mellé. Mivel a Muci csak a paradicsomot szereti, viszont imádja a rizst, így neki külön dolgoztam. Mi meg finom fetasajtos-joghurtos salátát ettünk rengeteg lilahagymával. Csütörtökön maradékot ettünk. Pénteken elmentünk menüzni, a gyerkőcöt meg a mama bekajáltatta petrezselymes krumplival meg sült virslivel. Szombat-vasárnapra készítettem egy jókora adag gyümölcslevest kókusztejszínnel, és fokhagymás-paradicsomos tésztát engedve a gyerekek akaratának. Ebben a levesben a legjobb az, hogy ilyen melegben kiváló hűsítő, és pillanatok alatt el lehet készíteni. Most a fagyóból vettem elő tavaly eltett őszibarackot, ehhez tettem két nagyobb marék friss meggyet. A kókusztejszín (Cocomas) miatt semmilyen fűszert, még cukrot sem tettem a levesbe. A tészta olasz tojásmentes durumtészta volt (Colavita), most éppen csavart csőtészta. A picur kivételével mi reszelt sajtot is tettünk rá.

Szólj hozzá!

Címkék: fakanál tejmentes tojásmentes

A bejegyzés trackback címe:

https://anyamajika.blog.hu/api/trackback/id/tr727581294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása